Keratin Bakımıyla Saç Düzleştirme İşlemi Nasıl Yapılıyor? - Burak Göç

keratin erkek saç düzleme
Bak Bu Tutar!Tamamen Kişisel

Vay Başıma Gelenler: Keratin Bakımıyla Saç Düzleştirme İşlemi

Azıcık ucundan clickbait, (başlıkla farklı bir şey kastedip içerikte başka bir şey sunmanın süslü İngilizce karşılığı) olmuş olabilir ama sonuçta başıma geldi ulan ne diyeyim? Kafam balkondaki karpuz sakısı değilki. Geçen ay erkekler için keratin saç düzleştirmesi veya brezilya fönü olarak adlandırılan düzleme işlemini yaptırdım. Başıma keratin dışında neler geldi neler! 😄

Spor salonumdan tanıştığım kuaför bir abi vardı. Saçlarımın sürekli dağınık olması kendisini rahatsız edince (benim de tarzım bu n’aprsın aslan) bana erkekler için keratin bakımıyla saç düzleştirme işlemi yaptığını ve son derece memnun kalacağımı düşündüğünü söyledi. Kuaför olduğunu biliyordum ama nerede olduğunu falan sormamıştım.

Açık konuşayım, saçlarımla aramda bir sorun yok. Bu uzun süre önce kaybedilmiş bir savaştı benim için. Onlar kazandılar ve artık kafamdan bağımsız bir cumhuriyet olarak istediklerini yapmakta özgürler. Bey ağabeyimiz de illa tükkanına davet edince, dedim tamam ben bir sonraki tıraş zamanı sana bi’ geleyim. Abinin dükkanı Fatih’de ben ise K.çekmece’de oturuyorum. Yani git gel süreci hem yol masrafı hem bir iş gününün büyük bölümünün gümleyeceği anlamına geliyordu. Yine de gidip denemek için bir günü feda etme fikrini kafama koydum ve özgür saçlarımla birlikte kuaförün yoluna düştüm.

Bu arada ağabeyin dükkanı randevu usülüyle çalışıyor. Üstünüzde taze kıraathane kokusuyla kahvehaneden çıkıp gitmeniz mümkün değilmiş. Randevuyu da aldık oturduk koltuğa. Zaten kendisinin referansıyla geldiğim için fiyatı biliyordum ama tekrar etmek adına saç kesimi 30 TL ve keratin bakımıyla düzleme işlemi 100 TL dedi. Ben referans olarak geldiğimden dolayı düz 100 TL verdim.

Size o an ne hissettiğimi anlatayım: aldatma duygusu hissettim Faruk! Benim mahalledeki berberime gitmek en fazla 5 dakikamı alıyor ve arabamı çalıştırmam bile gerekmiyor. 5 dakika sonra maç başlıyor ve saç sakalın sonunda çırak bahşişiyle birlikte 15 TL verip kuaförden sıvışıyorum. Kaba bir hesap yaparsak 130 TL neredeyse benim bir yıllık kuaför masrafıma denk geliyor. Biricik kuaförüm Serkan abiye buradan selamlar, valla çok pişmanım abi, bir daha seni hayatta aldatamam.

Erkekler için Keratin Bakımıyla Saç Düzeleme İşlemi Nasıl Yapılıyor?

keratin erkek saç düzleme nasıl yapılır

Önce saçımız bir güzel kesilerek almasını istediğimiz model öne çıkarılıyor. Haliyle verdiğim paranın ilk 30 TL’si bu sikimsonik kesim için gitti. Kesimden sonra saçlarınıza ufaktan bir fön çekilip keratin sürülüyor. Keratin sürülürken kafa derisine gelmemesi için de ekstradan çaba sarf ediliyor. Saçları sabit tutmak için de mandal kullanılıyor. Bu ritüelden sonra kafamızda ilaç sürülü vaziyette 30 dakika kadar beklemek gerekiyor.

Bekleme süresi boyunca serbestsiniz ama işin acı tarafı bekleme süresi bittikten sonra başlıyor. Kafanızda kuruyup kemikleşen keratin ile birlikte saçınıza önce fön sonra maşa yapılıyor. Maşa dediğim normal kadınların saçlarını düzleştirmek için kullanıldığı maşa. Bir güzel saçlarınızın her bir teli 200 küsür derecede çekildikten sonra saçlarınız yıkanıyor ve fön çekiliyor.

Erkek keratin saç düzleştirme sonrası

İşlem bittikten sonra wax benzeri bir tutucu yardımıyla hemen aşağıdaki gibi sonuç almış oluyorsunuz. İşlem bitiyor ama çekecekleriniz bitmiyor. Asıl süreç bundan sonra başlıyor.

Keratin Bakımından Sonra Saçların Şekil Almaması Sorunsalı

Keratinle saç düzleştirme yaptıranlar için yorumlara baktığımda her kafadan farklı bir yorum görmüştüm. Benim deneyimim de keratin zararlarından muzdarip olanlarınkine benziyordu. Bakım işlemi bittikten sonra kuaför abi şok etkisi nedeniyle ilk birkaç gün şekil almasının zorlayıcı olabileceğini ama 1 hafta sonra olması gereken hale geleceğini söyledi. İlk bir hafta boyunca acele etmedim. Ondan sonraki haftalarda ise saçlarımda ciddi bir şekil alma oluştu. Normalde saçlarım şekil almıyordu ama bu özgür cumhuriyet, kendi kendini yönetip demokrasi sayesinde insan içine çıkabileceğim hale geliyordu.

erkek keratin saç düzeleme sonrası

Keratin ile saç düzlemenin zararlarını zaten bu andan sonra yaşamaya başladım. Saçlarım dalgalı olmasına rağmen inanılmaz yumuşaktır. Hatta görüp elleyenler “Abi saçın fırça gibi duruyor ama inanılmaz yumuşakmış yahuu” der (herkese elletmiyorum). Saç bu kadar yumuşak olup o doğal volume etkisini kaybedince ne oldu söyleyeyim: Wax, jöle ve saç kurutma makinesiyle kanka oldum. Çünkü her seferinde ısıtma yöntemiyle saça şekil vermem sonrasında wax gibi tutucular yardımıyla şeklini korumasını sağlamam gerekiyordu.

İlk 1 ayı atlattıktan sonra gidişat hepten bozuldu. Kuaför kesiminin hatası (saçı gereğinden fazla uzun bırakmıştı) saçın şekil almasını imkansıza yakın hale getirdi. Evet, saça istediğimiz şekli verebiliyoruz ama yarım saat aynanın karşısında köle olduktan sonra bu işleme ne gerek var yani? Lan zaten normalde ben o kadar aynanın karşısında dursam her istediğimi yapıyorum. Neden kafama bu kalıcı eziyeti yapayım değil mi ama?

Keratin Bakımının Etkisi Ne Zaman Geçti?

Geçmedi amk! Hala etkileri devam ediyor fakat saçın uzun olması işleri güçleştirdiği için mahalledeki berberime gittim. Kuaför koltuğuna oturduğumda kendimi eşimi aldatmışım da sonra tekrar geri ona gelmişim gibi hissettim. Eee boru değil adam benim neredeyse 10 yıllık kuaförüm! Bu adama bu yapılır mı be abi? Yapılmaz…

keratin düzleme sonrası

Serkan abiye derdimi bir güzel anlatıp benden eski bir ben yapması umuduyla gözlerimi kapadım. Düzleştirilen saçlardan kurtulmak adına normalde yaptığımız kesimden bir tık daha kısa model uyguladık. Çünkü uygulanan keratin maskesinin etkileri nereden baksanız bir 6 ay kadar gidiyormuş. Herhalde 6 ay bu halde kalsam çıldırırdım amk. Çok yaşa Serkan abi.

Bundan sonra iki şeye tövbeliyim:

1- Saçlarımı düzlemek için yapabileceğim herhangi bir girişime

2- Aşrı aşrı memleketlere göçmediğim sürece Serkan abiyi aldatmaya…

Bir Yorum Yapılmış “Vay Başıma Gelenler: Keratin Bakımıyla Saç Düzleştirme İşlemi

Yorumun mu Vardı? Buradan Alayım;

Bölüyorum ama... 🙂

Neredeyse 2 dakikadır buradasın. Facebook sayfama bir Like atarak bana destek olabilirsin. Teşekkürler! 👏👇